sâmbătă, februarie 02, 2008

Voci bune, voci de romani

Anielle imi cere parerea cu privire la "cele mai bune voci din industria muzicala romaneasca". In primul rand ma enerveaza expresia "industrie muzicala". Desi... daca stau bine sa ma gandesc, in ziua de azi si-aici se scot produse pe banda, li se lipeste o eticheta (cu cat mai fistichie, cu atat mai bine) si se pun in vanzare peste tot: de la chioscul de bilete unde tanti Mitza isi omoara timpul mort fredonand vreo melodie din tinerete, la telefonul mobil al pustiului de cartier, ce-l conduce racnind pe drumul spre scoala, sau la salile caselor de cultura invechite, prafuite, ce gazduiesc turneele prin tara a artistilor de-atunci, in ultimele lor incercari de-a supravietui. Intr-o industrie in care prostitutia artistica e tot mai evidenta, intr-o industrie in care valoarea isi pierde semnificatia din DEX, intr-o industrie in care vocea nu e voce, dar fusta-i fusta, mai ales daca-i luata de la papuselele Barbie.
Revenind la voci (si nu la masinarii ce fac Pavarotti din cel mai afon dintre afoni)...am sa-i enumar pe romanii care, dupa parerea mea, stiu sa cante. Asadar, intr-o ordine aleatoare:

Angela Gheorghiu


Mircea Baniciu


Nicu Alifantis


Ioan Gyuri Pascu


Tudor Gheorghe


Cred ca ajung. Nu neg ca in alegerea lor am tinut cont si de genul de muzica pe care-l abordeaza si de versurile carora le dau glas.
Si pentru ca pentru mine cea mai buna voce este si va fi cea a surorii mele, Corina ai legatura. Pardon, leapsa! :)

Un comentariu:

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.